Kan iemand eenvoudige fotoherstelsoftware voor beginners aanbevelen?

Ik heb per ongeluk een map met familiefoto’s van mijn SD-kaart verwijderd tijdens het verplaatsen van bestanden naar mijn laptop, en nu probeer ik ze terug te krijgen voordat er iets wordt overschreven. Ik ben nieuw met software voor fotoh herstel en heb gebruiksvriendelijke aanbevelingen voor beginners nodig die veilig, effectief en eenvoudig te gebruiken zijn voor het herstellen van verwijderde foto’s van een SD-kaart of harde schijf.

Ik heb dit meer dan eens meegemaakt, en mijn maag zakt er nog steeds van in elkaar. Je rondt een shoot af, of komt terug van een reis, sluit de SD-kaart aan, en Windows geeft de melding “Station moet worden geformatteerd.” Of je tikt op “Alles verwijderen” op de camera en voelt even je ziel je lichaam verlaten.

Ik heb in de loop van de tijd een hele stapel herstelapps getest, omdat betaald werk verliezen voor mij geen abstract probleem is. Back-ups helpen, totdat ze dat niet meer doen. Synchronisatie-apps kopiëren verwijderingen ook. Soms zijn de ontbrekende bestanden al weg voordat je back-upcyclus überhaupt draait. Op dat moment is herstelsoftware het enige geweest dat ik nog overhad.

Wat ik eerst zou proberen

Als je degene wilt waar ik de minste problemen mee heb gehad, begin dan met Disk Drill. Ik bleef er om één reden op terugkomen. Het herstelde bestanden die andere tools wel vonden, maar niet netjes konden reconstrueren.

De app is makkelijk te gebruiken. Geen vreemd doolhof. Je hoeft niet elke stap in de gaten te houden. In gepubliceerde tests kwam het uit op een herstelpercentage van ongeveer 91%, wat overeenkomt met wat ik zag vergeleken met de gebruikelijke gratis Windows-programma's en oudere hersteltools.