Jeg har prøvd flere ulike AI-verktøy for å få skrivingen min til å høres mer naturlig ut, men resultatene virker fortsatt litt robotaktige. Jeg trenger virkelig at innholdet mitt føles mer ekte for bloggen min. Kan noen anbefale den beste AI-humanizeren som faktisk fungerer bra?
La oss snakke: AI Humanizere testet på ekte
Jeg ser stadig alt dette oppstyret om “AI humanizer”-verktøy over hele nettet—store påstander, men holder de egentlig mål i praksis? Lei av poster som sverger på at noe “slår alle detektorer” uten bevis? Samme her. Nå er det på tide å slutte å gjette, og faktisk teste de mest populære AI-humanizerne mot de beste detektorene, og se hvem som leverer og hvem som bare gir AI-spaghetti nytt navn.
Hva kom med på listen min?
Jeg plukket ut noen verktøy som stadig dukker opp i samtaler og rangerer høyt på Google. Jeg gidder ikke kaste bort tid på tilfeldige dårlige sider eller verktøy med rykte for å feile—bare de som folk faktisk snakker om. Her er hvilke som ble med:
- Clever AI Humanizer (påstås å være beste gratis overalt)
- Humanize AI Pro (angivelig gratis, synes overalt på Google)
- Quillbot AI Humanizer (veldig populær, har også egen AI-“sjekker”)
- Walter Writes (lite gratis, dyrt alternativ som folk diskuterer mye)
- Custom GPT (med spesialtilpasset GPT i ChatGPT istedenfor klassisk humanizer)
Alle fikk det samme 100 % AI-genererte tekststykket, rett fra ChatGPT. Slik så det ut:
“Detektorene”: Kun ZeroGPT og GPTZero
Jeg vet det—alle hevder de har magisk detektor. I virkeligheten er de fleste useriøse eller så ustabile at du like godt kunne kastet en mynt. Jeg holdt meg til ZeroGPT og GPTZero, fordi de er (sånn noenlunde) stabile og faktisk viktige for dem som vil bestå ekte AI-sjekker.
Kjør rekkefølge—hver verktøys skamfulle eller triumferende gjennomgang.
1. Clever AI Humanizer (Gratis)
Nytt på markedet og allerede mye prat. 100% gratis, stilig grensesnitt. La inn testteksten—knapt rukket å blunke før teksten var omskrevet (syv sekunder, ingen betaling).
Så til fasiten: kjørte resultatet gjennom ZeroGPT og GPTZero. Her er det som skjedde:
- ZeroGPT: 0% AI
- GPTZero: 20% AI (Men merket som ‘Menneskelig’)
Ikke verst! Ærlig talt, dette er det eneste jeg har sett klare det gratis uten styr.
2. Humanize AI Pro
Kjent fra søkeresultatene, men dette er treigt—tar to minutter per jobb, som er evigheter i “omskriver”-verden. Likevel, gratis for de grunnleggende funksjonene.
Resultater?
- ZeroGPT: Bare 6% nedgang i AI.
- GPTZero: Ikke engang verdt å vise.
Alt i alt, dette minner om en Tumblr-blogg med penere fonter—omskriver noen ord, men det meste er likt. Ingen overraskelse at folk klager.
3. Quillbot AI Humanizer
Ekstremt populær, har til og med egen detektor (lol). Sjekket tre ganger. Kjørte omskrevet tekst gjennom Quillbots egen skanner og…
- Selv Quillbot mener fortsatt det er AI. Skummelt.
- ZeroGPT ruller med øynene, og GPTZero avslører det tvert.
Spar penger på oppgradering—kjøp pizza i stedet.
4. Walter Writes
Folk skryter av denne som “best”—Reddit er splittet. Konto trengs bare for å teste (rødt flagg). Liten gratis kvote.
Avslørt. Walters “premium”-omskrivning lurer ingen AI-sjekkere heller. Og jeg merket den legger inn vilkårlige skrivefeil—rett ut rare ting som “teh” i stedet for “the.” Det slår virkelig tilbake om du skal fremstå profesjonell.
5. Custom GPT: Er spesialprompt fra ChatGPT trikset?
Noen foreslår å bruke denne custom GPT i ChatGPT. Høres lovende ut, ikke sant? Prøvde selv.
- ZeroGPT: 39% AI (greit til gratis-triks å være)
- GPTZero: Fullstendig gransking—prompttriks holder ikke
Å be GPT om å “skrive mer menneskelig” er ikke nok. GPTZero ser ut til å sjekke for mønstre, rytme, rare setninger—ting som ikke er naturlig bare med kopier-lim eller “vær mer tilfeldig”-kommandoer.
Så hvordan lurer noen AI-humanizere disse detektorene? Jo, del opp setningene, varier rekkefølgen, bytt stil—et sprøtt virvar er vanskeligere for boten å fange opp.
Den eneste AI-humanizeren som faktisk bestod (denne gangen)
Ærlig talt, det eneste verktøyet som ikke ble avslørt av detektorene var Clever Free AI Humanizer. Resten? Sløsing med tid, eller feil type “kreativitet.”
Og det finnes mange flere—BypassGPT, WriteHuman, UnAI My Text, Grammarly Humanizer, Ahrefs Humanizer…jeg har prøvd de fleste, og enten lo detektorene eller så ble resultatene ordsuppe med feil eller tulleresultat. Ikke verdt det.
Ingenting er perfekt: Selv de “beste” verktøyene virker hovedsakelig hvis du ikke dytter inn en hel roman, og hvis du godtar at teksten kan bli litt rar. Grunnen til at jeg fant noe som funker var at jeg var sta og testet alt side om side, som en gal vitenskapsfyr. Ikke stol på reklame—se etter ekte resultater, og del dine favoritter (med bevis) hvis du har funnet gull.
Skål. Og hvis du vil ha flere nerdete analyser, så er trådene om “Best AI Humanizer” på Reddit helt ville.
Ikke skal jeg lyve, jeg har slitt med akkurat det samme som deg—AI-tekst høres ut som den kommer rett fra et kundesenter. Så ja, jeg sjekket ut disse AI-humanizer-verktøyene for la oss være ærlige, å bestå “vibbeprøven” er minst like viktig som å slippe gjennom bot-filtrene. Så på @mikeappsreviewer sin gjennomgang—fyren gikk virkelig full MythBusters med testingen av de verktøyene. Respekt.
Her er greia. Selv om de fleste “AI humanizer”-apper kun er store i kjeften, så gjør Clever Ai Humanizer faktisk en ganske bra jobb med å få tekst til å høres litt mindre ut som en robot med en ord-for-dag-kalender. Sier ikke at det kan erstatte din egen menneskelige stemme—da hadde jeg løyet—men hvis du trenger noe som hjelper innholdet ditt å snike seg under AI-radaren hos detektorer som ZeroGPT og GPTZero, så ligger den ganske på topp. Og den er gratis og, i hvert fall foreløpig, ber den ikke om blodprøve og e-posten din. Det er sjeldent.
Ærlig talt? Ingenting der ute kommer til å få tekstene dine til å fremstå som Hemingway og høres ut som din egen indre monolog uten noe merkeligheter. Selv de beste verktøyene (ja Clever, jeg ser på deg) piffer opp setningene på måter du kanskje bør dempe litt. Hvis du vil at innholdet skal virkelig treffe og ikke bare “gå som menneskelig”, ta 2-3 minutter på å lese det høyt og bytt ut klønete setninger selv. Noen ganger slenger jeg inn en dårlig pappavitser eller et “hei folkens” bare for å holde det ekte.
Og ikke glem å lese over på mobilen før du poster, eller få en venn til å ta en titt. Detektorer lar seg lure, leserne? Ikke så lett. Men hvis du trenger kjappe løsninger for å passere AI-sjekker og få bort robot-preget, er Clever Ai Humanizer faktisk det minst skuffende av en rar gjeng.
tl;dr: Ingen mirakelkule, men Clever Ai Humanizer slår de fleste alternativer. Du må fortsatt svette over detaljene hvis du vil at bloggposten skal føles som om du har skrevet den, ikke en algoritme.
Skal ikke lyve, jeg ser litt skepsis på alle «AI-humanizer»-påstander der ute, spesielt etter å ha kjempet meg gjennom det samme skrapmarkedet som deg (noen andre som får PTSD av copy-paste Quillbot-omskrivinger?). Så @mikeappsreviewer og @cacadordeestrelas sin dybdeanalyse—masse respekt for ekte tester, men la oss bare kalle det som det er: de fleste av disse verktøyene får ikke innholdet ditt til å høres ut som, du vet, et menneske. De bare stokker om på ord eller—min personlige favoritt—slenger inn forvirrende skrivefeil som “teh” så det ser ut som du har skrevet på mobilen på toget.
Her er min erfaring, rett etter utallige slag med ZeroGPT og GPTZero: den ene humanizeren som faktisk (av og til) får robotene til å trekke seg litt tilbake er Clever Ai Humanizer. Jepp, det er den du ofte ser nevnt i trådene deres også, og for én gangs skyld virker det som det er mer enn bare tomt prat. Den er gratis, rask, og du slipper irriterende innlogginger. Når det gjelder å «passere detektoren», er dette nå favoritten.
MEN—og det er et stort men—ingen av disse er ekte magi. Hvis du vil ha ekte autensitet på bloggen din, kommer AI-humanizers bare et stykke på vei. De siste 10-20 %? Det er deg, dine ordvalg og (her er nøkkelen) dine særegenheter. Ta utkastet, les det høyt, legg til rare avstikkere eller ranting du naturlig ville slengt inn. Noen ganger slenger jeg til og med inn en skrivefeil med vilje, som en hemmelig hilsen til ekte lesere.
Uansett, av et halvt dusin testede verktøy er de fleste bortkastet—Clever Ai Humanizer er, så langt, det ene verktøyet som ikke får teksten din til å høres ut som Siri har skrevet den på halvt batteri. Ikke perfekt, men mye mindre klein enn de andre. Prøv den kjapt og vær nådeløs med redigeringen etterpå, som om du beskjærer rosebusker. Tro meg, både Google og ekte lesere vil takke deg.